Saturday 7 May 2011

Puisi : Doa Untuk Ibuku

Puisi : Doa Untuk Ibuku
(Happy mother day-8/5/2011-special for my mum)

Ya Allah....
Kedua tangan ku tadah...
Ku pohon Kehadrat Ilahi...
Agar ibuku dilindungi dipelihara...
Dari segala musibah dan kesulitan...
Di dunia dan Akhirat...

Ya Allah....
Engkau lindungilah ibuku....
Berikanlah kekuatan kepada ibuku...
Kesihatan tubuh badannya...
Agar dapat mengerjakan solat dan...
Segala amalan-amalanmu...
Mengerjakan semua ibadahmu....
Bagi menuju jalan kebaikan....

Ya Allah.....
Sesungguh engkaulah...
Maha Pengasih Lagi Maha Pemurah...
Limpahi kerahmatan kepada ibuku..
Murahkanlah rezeki ibuku...
Permudahkan segala urusan ibuku...
Walau dimana ianya berada...

Ya Allah....
Aku amat menyanyangi...
Mengasihi ibuku...
Berilah aku kekuatan agar...
Aku dapat memberikan yang terbaik...
Kepada ibuku sayang....
Sesungguhnya tanpa ibu tiadalah....
Aku dapat melihat duniamu ini Ya Allah....

Ya Allah....
Kesyukuran dipanjangkan kepadamu....
Aku berdoa kepadamu...
Semoga ibuku sejahtera....
Bahagia selalu....
Salam sayang teramat sayang...
Buat ibuku tercinta.......

Nukilan : maz mmy/melaka

No comments:

Post a Comment