Thursday 30 June 2011

Coretan Rasa : Berakhirnya Sebuah Cinta Suci

Coretan Rasa : Berakhirnya Sebuah Cinta Suci

Akhirnya peristiwa ngeri terjadi jua antara aku dan dia. Perjalanan percintaan kita berakhir jua, Betapa hancur luluh hatiku ketika kenyataan yg pahit ini terjadi. Hatiku begitu kecewa dan pedih ketika menerima berita yang menyedihkan ini.

Patutlah sejak semenjak kebelakangan ini kau begitu dingin terhadap diriku, pada mulanya aku tak kisah aku cuba dan gagahkan diriku menghubungi dirimu tapi tiada balasan, kau diam dan sepi tanpa berita. Aku mengalah ku fikir mungkin dirimu terlalu sibuk dengan pekerjaanmu sehinggakan lupa terhadap diriku. Berbagai cara aku cuba berintreksi dengan dirimu namun kau tetap menyepi terhadap diriku. Aku tidak tahu apakah salah diriku sehingga kau bersikap seperti itu. Aku dapat rasakan kelainan dirimu namun aku biarkan saja sehinggalah sikapmu terlalu mnguris hatiku. Seolah-olah aku saja yang mengharap cinta kasih sayangmu sedangkan dirimu terlalu dingin terhadap diri.

Dulu keceriaan terpancar diwajahku setiap hari tapi kini hanya linangan airmata tergambar diwajahku. Aku amat menyayangi dan mencintai dirimu, akupun tidak tahu kenapa hati kecilku merasakan amat bahagia bersamamu. Aku sedih sekali kau buat aku begini tanpa alasan yang kukuh bersikap seperti ini . Aku cuba mencari jawapan namun hampa kau tetap berdiam diri. Aku tertanya-tanya apakah salahku. Hancur luluh hatiku hanya tuhan yang tahu. Rasanya dunia ini gelap gulita kini tiada cahaya keceriaan keindahan didalam hidupku.

Hari-hari yang aku lalui begitu hambar dan lesu, tiada lagi kata-kata indah ku dengari darimu. Tiada lagi belaian kasih sayang darimu. Ianya lenyap hari demi hari. Mengapakah dugaan begitu berat kurasakan. Terlalu berat untuk aku menerimanya, sampai hatimu sayang menghancurkan hatiku yang amat mencintai dan menyanyangi dirimu dengan sepenuh hatiku.. Tiada lagi tempat aku mengadu masalah, dulu andai kita ada masalah kita sama-sama menyelesaikan, kau adalah penasihat utamaku, kini aku berseorangan mengharungi hidup ini. Kejam rasanya dunia ini, ketidakadilan kurasakan. Salahkah aku menumpang kasih sayang daripada orang yang amat aku cintai.....

Aku tidak tahu bagaimana caranya aku ingin meneruskan perjalanan hidupku ini tanpamu disisiku. Hilang arah tuju, punca kebahagian hancur berderai. Lemah longlai jiwaku kini, tiada berdaya aku hanya insan yang kerdil terlalu berat untuk menghadapi dugaan ini. Kerelaan hatiku untuk menerima segalanya terlalu sukar, gelap pudar punah segala-galanya.Impianku hancur berderai bagai kaca terhempas ke lantai. Hatiku kini hilang arah tujuan, terlalu sedih dan sepi. Sayang kenapa kau buat aku begini. Terlalu sukar aku menerima kenyataan ini. Hatiku pilu sepilunya. Kau pergi jua di dalam saat aku amat memerlukanmu. Namun percayalah cinta kasih sayangku kucurahkan hanya untukmu. Cintamu bertahta dihatiku tiada penggantinya. Kau yang satu-satunya bagiku. Kau adalah segala-salanya. Kurasakan hidupku dan matiku hanya untukmu. Sayang sesungguhnya aku akan mencintai dirimu sehingga nyawa dan jasadku terpisah. Sedarlah cintaku padamu sehingga ke hujung nyawaku....

Aku amat menyayangi dirimu sehingga aku sanggup berkorban apa saja demi cintaku padamu, tapi aku masih punya harga diri dan tidaklah sampai berkorban sampai ke arah yang di larang oleh allah tanpa ikatan apa-apa. Aku masih berpegang kepada keimanan yang dididik oleh kedua ibubapaku. Tapi itulah ibaratnya aku sanggup melakukan apa saja demi cinta kasih sayangku padamu. Namun aku pasrah andainya kita tidak ditakdirkan bersama. Biarlah aku membawa hatiku yang kecewa ini jauh daripada kehidupanmu. Tapi percayalah sehingga nyawaku berakhir di muka bumi ini cinta, kasih dan sayangku hanyalah untukmu. Sukar bagiku untuk mencari penggantimu, hatiku terlalu berat untuk menerima insan lain di dalam hidupku. Sampai bila akupun tidak tahu, hanya tuhan saja menentukannya..


Nukilan rasa : maz mmy/melaka

No comments:

Post a Comment