Wednesday 29 June 2011

Coretan Rasa : Cinta Hatiku

Coretan Rasa : Cinta Hatiku

Mampukah aku lalui hari-hari yang seterusnya tanpa cinta hatiku ini. Hatiku begitu sedih dan sayu mengenangkan dirimu. Betapa sedih hatiku ini mengingatkanmu, tak mampu aku melupakan dirimu. Jiwaku dan hatiku amat menyayangi mengasihi dirimu, teramat sayang, akupun tidak mengetahuinya, hadirnya cintaku terhadapmu sejak pertama kali cinta hadir di dalam sanubariku. Sampai bila aku masih menyayangi dirimu akupun tak tahu. Sesungguhnya hatiku sukar melupakan dirimu.

Hari ini hatiku begitu sedih dan pilu, padamu aku hanya penghalang kebebasanmu,kau tak hiraukan aku lagi. Semua usikan dan gurauanku kau anggap aku permainkan. Engkau tidak seperti dulu. Dulu engkau begitu kasih dan sayang kepadaku. Panggilanmu begitu manja terhadapku, sehingga menusuk ke kalbu. Kini kenapa kau seakan menjauh dari diriku. Jauh sejauhnya. Layananmu tidak seperti dahulu, ketika itu betapa indah dunia ini kurasakan. Kenapa semuanya terjadi kepadaku. Terasa ketidakadilan pada kehidupanku ini, disaat titis-titis kebahagian menerpa hidupku, tiba-tiba direntap dan dirobekkan.

Ketahuilah walaupun jiwa dan hatiku kau buat begini,ditoreh pilu namun jiwa dan hatiku tetap mencintai menyayangimu sehingga akhir hayatku. Aku sebenarnya amat menyintaimu dan merindui dirimu. Rasanya setiap detik dan saat kuingin bersamamu. Tapi impianku tiada kesampaian. Dunia kurasa gelap gulita. Punah segala-galanya. Harapanku tinggal harapan yang tiada penghujungnya. Andai kupejam mata ketika ini hatiku puas kerana dapat bertemumu semula walaupun keadaan kita berbeda. Kuterima qada dan qadar ilahi seadanya. Ya allah berilah kekuatan kepada diriku untuk menghadapi semua dugaan darimu. Aku pasrah andai ini adalah ketentuan darimu. Aku tetap tersenyum walaupun jiwaku parah, kudoakan semoga engkau bahagia selalu.

Nukilan : maz mmy/melaka

No comments:

Post a Comment