Monday 20 June 2011

Coretan Rasa : Sekeping Hati Yang Luka

Coretan Rasa : Sekeping Hati Yang Luka

Cinta kasih dan sayang datangnya secara tiba-tiba, tanpa dipinta dan tanpa diduga oleh sesiapa. Hadirnya secara tiba-tiba menerpa hati dan jiwa sesiapa saja. Semua insan di dunia ini melalui saat dan detik itu, merasai kehadiran cinta itu, walaupun ianya berakhir dengan kebahagian atau sebaliknya.

Aku tidak berkecuali melalui dan menghadapi kenyataan itu. Pertama kali cinta menerpa dan menyapa jiwaku begitu indah dunia kurasakan. Sungguh bahagia dan setiap detik kurasakan dunia ini aku yang punya. Jiwa dan hatiku dihantui dengan bayangan kekasih hati yang amat dirindui dan disayangi. itulah anugerah allah terhadap jiwa seseorang yang sungguh sukar ditafsirkan, hanya insan yang melalui situasi ini dapat menyelam naluri hatinya. Ketika dan saat itu semua apa yang dibuat amat membahagiakan. kasih sayangnya kuterima dengan hati yang gembira dan syahdu sekali. Kerinduan sering terbayang diwajahku dan di dalam dirinya. Sesekali rindu terlerai pabila pertemuan dirancang. Kami bertemu melepaskan rindu yang terpendam. Aku dibelai dengan kasih sayang sepenuh jiwa dan hatinya. Alangkah bahagianya waktu itu.

Ku sangka panas hingga ke petang rupanya mendung menimpa ditengah jalan. Akhirnya kasih sayang yang dipupuk hancur berderai begitu saja. Aku ditinggalkan tanpa sebab yang munasabah. Aku dibiarkan tanpa haluan. Jiwa dan perasaanku begitu hancur dan pedih. Ku merana sehingga sukar menerima kenyataan. Kesedihanku tiada siapa yang tahu, hanya tuhan saja yang mengetahui, betapa sedih pedih dan pilu hatiku ini. Haluanku longlai tiada bermaya. Jiwaku kosong betapa pilu sepilunya. Aku merintih di dalam hatiku.

Akhirnya aku pasrah, dengan kekecewaan hatiku. Aku menerima kenyataan hidup dengan hati yang amat perit aku melaluinya. Hidupku teruskan semoga allah melindungi diriku dari segala mara bahaya. Terus terang kukatakan jauh disudut hatiku aku masih menyanyanginya sehingga ke akhir hayatku.

Coretan rasa : maz mmy/melaka





No comments:

Post a Comment